

that the high degree is above a speaker’s expectation. In adjectival environments, yoppodo must co-occur with an inferential evidential marker (modal) and infers a high degree via the evidence. Yoppodo has some unique semantic and pragmatic characteristics that ordinary intensifiers do not. This paper investigates the projective and non-projective properties of the Japanese counter-expectational intensifier yoppodo.

ZDM-ClassificationM10-C20-C30-C60 View full-text Diese Idealtypen können in die Theorieansätze des situierten Lernens und der soziomathematischen NormenĮingebettet und durch sie erklärt werden. Die Auswertung der empirischen Daten führt zu vier Idealtypen des Umgangs Veränderungen und Entwicklungen unterworfen ist. Es zeigt sich, class der Sachkontext im Laufe der Aufgabenbearbeitung Und Schüler gehen sehr individuell mit dem Sachkontext um. Um einen angemesseneren Zugang zum Feld zu erriechen, wurde eine Methodentriangulation durchgeführt.Įs wird deutlich, dass der Sachkontext weder ein objektiver noch ein unveranderlicher Aspekt einer Aufgabe ist. Ziel der Studie ist es, einen Einblick in den individuellen Umgang von Oberstufenschülerinnen und-schülern In diesem Artikel werden Zwischenergebnisse einer empirischen Studie zur Rolle des Sachkontextes beim Lösen realitätsbezogenerĪufgaben vorgestellt. These types can be embedded in and explained by the concept of sociomathematical norms and the theory of situated learning. Four types of dealing with the context are gained from the analysis of the empiricalĭata. Studies deal very individually with the context, and it can be an object It becomes clear that the context is neitherĪn objective. Triangulation of methods is applied in order to get a broader access to the field. This research project is based on a qualitative approach How upper secondary students deal individually with contextual aspects.

In this paper interim findings of an empirical study on the effects of context are presented.
